Google+ Leacuri pentru plictiseala: Arjana in martie

vineri, 20 martie 2015

Arjana in martie

Sambata 14 martie drumetie pana pe Varful Arjana din Muntii Cernei, cu plecare din satul Bogaltin care apartine de comuna Cornereva. Ne-am deplasat cu masinile din Resita pana in sat si am plecat la drum pe la ora 10. Vremea nu arata bine, a inceput sa picure la plecarea din sat, pe toate site-urile meteo ziua se anunta innorata cu sanse de ploaie. Mergand prin sat am avut bucuria sa ne intalnim cu invatatoarea din satul Dobraia cu care am stat putin de vorba, ne-a invitat la o cafea dar am fost nevoiti sa o refuzam, nu puteam pierde timplul. Invatatoarea locuieste aici in Bogaltin si face 6 kilometri pe jos ca sa ajunga in Dobraia de doua ori pe saptamana.
 Am aflat ca voluntarii proiectului “Lumină pentru România” care au adus panouri fotovoltaice și calculatoare la Inelet, gest de care stiam, au repetat acesta actiune si in satul Dobraia in luna octombrie.  Pe internet am citit ca aceeasi sansa au si elevii din alte doua sate Cruhla din judetul Suceava si Poienile de sub Munte din Maramures.
    Si tot din sat s-a intamplat inca un lucru care m-a bucurat, a venit impreuna cu noi si ne-a insotit pe tot parcursul drumetiei un simpatic caine, care o sa apara in mai multe fotografii din albumul de la sfarsitul postarii. Deci am plecat cu totii pe o ploaie marunta care nu a tinut prea mult. Cum urcam, in urma ramanea un frumos peisaj cu satul printre dealuri si biserica ce se vedea de la mare departare.
    Dupa o vreme am avut parte de ceata. Am mai spus si cu alte ocazii ca-mi place ceata, mi se pare magica, am reusit sa o surprind in cateva poze cum se rasfira pe creste. La iesirea din padure bucurie mare: vedem primele raze de soare si tinta noastra Varful Arjana. Apoi iesim in poienita cu capite de fan si gardulet, iar dupa inca o portiune de padure ajungem in Saua Prislopului. Cainele e zglobiu face ture in sus si in jos, iar noi il rasplatim cu sendviciuri de la noi, desi se vede ca nu duce lipsa de mancare, dupa cum arata este bine ingrijit de stapanii lui din sat, cred ca ii plac drumetiile si insoteste turistii ocazionali ajunsi in zona. Se vad niste urme prin zapada care duc spre Dobraia. In spate apare Varful Cusmita (1454 metri).
Ajunsi pe creasta, in dreapta este Altarul Arjanei iar in stanga cel mai inalt dintre varfuri. Noi prima data o luam la stanga, dupa cateva movile ajungem pana pe varful de 1512 metri. Ne cocotam toti pe varf, facem poze, admiram varfurile Cusmita, Iutii, Vlascurile si Gugu. In zilele cu vizibilitate buna se poate vedea pana departe peste Cazanele Dunarii si muntii padurosi ai Banatului.
    Ne intoarcem si patru din noua cati eram mergem si pe calalalt varf cel care prin forma sa spectaculoasa cu formatiuni de calcar il face sa fie recunoscut din departare. Deci spre Zascolul Arjanei impreuna cu cainele suntem cinci. I se spune si altarul Arjanei deoarece se aseamana cu amvonul unei catedrale catolice. Amfiteatrul Arjanei se continua cu Varful Biliana (1361metri). Da, iarasi o drumetie reusita care la inceput nu promitea prea multe. Terminam de admirat, mai facem planuri si pentru alte ture si coboram in locul de unde am plecat.
Ajunsi inapoi in Bogaltin aproape de ora sase, vedem un tarc cu capre si aflam de la stapanul lor ca au fost atacate de lupi si au murit zece din ele, cele pe care le vedeam erau cele norocoase, erau si multi ieduti, le-am facut poze. Coborand prin sat toti cei care se aflau pe afara ne-au luat de vorba, ne-au intrebat unde am fost si daca ne-a placut. Am aflat ca in sat a plouat. Un sat cu oameni primitori si deschisi care ne-au invitat sa mai venim sa vedem frumusetile locului.