Google+ Leacuri pentru plictiseala: Retezat in ianuarie

marți, 3 februarie 2015

Retezat in ianuarie

O drumetie care ne-a placut tare mult. Am inaintat cu greu prin zapada mare mai ales la urcus, ne afundam pana la brau in ea in zonele cu jnepenis unde vegetatia era acoperita, iar pe unele portiuni cu zapada troienita unde nu reuseam sa pasim, primul, cel care deschidea calea trebuia sa se tarasca prin zapada. Cu toate astea la sfarsitul turei toata lumea s-a declarat satisfacuta.
Am plecat pe la ora 10:00 din Rausor statiune situata la altitudinea de 1250 metri, dupa ce ne-am chinuit sa scoatem masinile de unde le-am bagat pentru ca au inceput sa patineze (nu aveam lanturi).
Dupa o tura puternica de impins masini, ne-am pus parazapezile si am placat cu voie buna la deal pe Valea Paraului Sec. Am ales Traseul Curiosilor, intre Rausor si Cabana Pietrele, dar noi am ajuns pana aproape de Saua Ciurila pe la 1800m altitudine.

La inceputul drumetiei am avut parte de ninsoare deasa, am mers prin padure, apoi pe o carare printre brazi, dupa fiecare pas ma asteptam sa vad luminita de la capatul tunelului.

Si asa a fost sa fie, dupa ce am iesit in golul alpin, am vazut si primele raze de soare si primele pete de albastru pe cer. De aici soarele ne-a insotit toata ziua pana la intoarcerea in statiunea Rausor.

Cu cat castigam mai mult in altitudine se contura tot mai bine Depresiunea Hategului in vale, admiram si Barajul Ostrov si  o parte din Tarcu.

Ajunsi in Creasta Lolaia, am avut o frumoasa deschidere spre creste muntoase, am putut observa de la stanga spre dreapta Varful Mare, Portile Inchise, Varful Papusa, Varful Peleaga.
Am coborat pe acelasi traseu, intr-un punct de belvedere ne-am oprit pentru o mica pauza de plaja. Ajunsi pe partia din Rausor intr-o parte apunea soarele iar pe cealalta se vedea deja luna, peisajul ne-a imbiat sa mai facem o pauza, oricum am ajuns mai repede decat ne asteptam si mai devreme decat in alte dati. Dupa apusul soarelui la cererea unor coechipieri am intrat sa bem un vin fiert la un restaurant din zona.

Iarna se pot face unele din cele mai reusite drumetii. Sper ca v-am facut pofta de o drumetie sau macar de o plimbare, “mai avem nevoie si de iarba”.