Google+ Leacuri pentru plictiseala: Varful Retezat

marți, 6 ianuarie 2015

Varful Retezat

Am fost foarte ocupata in ultimul timp si am ramas in urma cu postarile pe blog. Drumetia care a avut ca obiectiv Varful Retezat o consider una foarte reusita, tinand cont de anotimpul cand a fost facuta si de conditiile meteo din acea zi. Trebuie neaparat sa va povestesc despre ea.
Ne-am cazat la o pensiune din statiunea Rausor, la Cabana cu acelasi nume, unde am gasit gazde primitoare si am fost tratati foarte bine; o recomand si altora. S-a intamplat sa fie chiar noaptea dintre 25 si 26 octombrie cand s-a facut trecerea la ora de iarna.
Confuzia iscata datorita schimbarii orei ne-a facut sa plecam cu o ora mai tarziu decat ne-am propus, dar cu toate acestea am reusit sa ne intoarcem pe lumina.
Traseul  a fost urmatorul: Rausor - Refugiul Condor - Valea Steviei - Lacul Stevia - Saua Lolaia - Varful Retezat - Saua Lolaia - Valea Valareasca - Rausor, mai bine de 8 ore de mers.
Dimineata am plecat din statinea Rausor (1250 m altitudine) pe negura, am trecut pe la Cabana Salvamont unde ne-au intampinat niste magarusi draguti. In fotografie se vad sfori si bucati de lemn facand parte din traseul suspendat de la “Parcul aventurii” amenajat chiar aici.

Prima parte a traseului am mers...

...prin padurea fermecata.

La 1780m altitudine Refugiul Condor.

Natura mereu generoasa...

Cand esti la baza varfului nu ai o priveliste care sa te indemne prea mult la urcat; este plin de jnepenis inalt, lespezi de piatra si bolovani.

Valea Steviei marginita de Culmea Lolaia si Culmea Valereasca.

O balta pe care multi o confunda cu Lacul Stevia, care este putin mai departe...

Lacul Stevia la 2070 metri altitudine, are o adâncime de 10 metri, cuibarit intr-o caldare mica, strajuit de doi pereti abrupti ai Varfului Retezat si Varfului Prelucele. Lacul atunci cand reuseste sa se topeasca zapada capata o culoare verde-albăstrui.

Urcusul e greu dupa cum spuneam mai ales daca pietrele sunt acoperite cu zapada.
In Saua Lolaia unii se gandesc sa se intoarca, se supune la vot, iar cei mai multi dintre noi vrem sa continuam urcarea spre varf. Ce bine... mi se va indeplini dorinta.

Vedere de pe Varful Retezat - se vad: Varful Peleaga, Varful Papusa, Portile Inchise, Varful Mare. In prim plan Valea Stanisoara, Culmea Stanisoara, Culmea Pietrele, Culmea Valea Rea

Lacul Stevia si Varful Prelucele

Ceata, vant puternic, frig (-7 grade C), poza nu e facuta de mine, apar si eu in ea.

In sfarsit am ajuns in varf, obiectiv indeplinit!!! Cred ca nu a fost totusi asa de greu avand in vedere ca au fost si doi copii cu noi de unsprezece si respectiv doisprezece ani.
Varful Retezavizibil astfel doar dinspre Tara Hategului are o altitudine de 2482 metri.
Legenda spune ca pe aceste meleaguri traiau niste uriasi. Capetenia uriasilor avea un baiat si o fata Iorgovan si Rusca. Inainte de moartea sa imparti averea copiilor. Ca sa isi vada averea ei se urcara pe cate un varf de munte. Fetei i se paru ca muntii fratelui sunt mai inalti si de invidie a aruncat un fier de plug dupa fratele sau, nu l-a nimerit dar a retezat varful muntlui.

Ajungem pe cealalta parte a Vaii Steviei, pe Culmea Prelucele, iarasi vedem Lacul Stevia in Valea Steviei si Culmea Lolaia.

Imi place ceata, desi pe munte in perioada rece a anului poate fi considerata periculoasa, ma face sa simt ca am evadat in alta lume.

Ajungem la Stana din Valea Valareasca cand incepe sa se intunece.

O pata violet (nu flacara violet).

Inchei ca de obicei cu speranta ca poate am determinat pe cineva sa plece macar intr-o scurta plimbare intr-un parc din apropiere daca nu intr-o drumetie, sa treaca din lumea virtuala in lumea reala cu pomi, cu iarba,cu bolovani,cu ceata...

Mai multe poze in albumul din G+