Google+ Leacuri pentru plictiseala: Culmea Nedeii

miercuri, 21 ianuarie 2015

Culmea Nedeii

Ca sa profitam de o zi asa de frumoasa, am ales un traseu pe masura - Culmea Nedeii (Masivul Baicu-Nedeia din Muntii Tarcu) cu plecare din Poiana Marului.
Poiana Marului a fost din vechime un loc unde poposeau ciobanii iarna iar cand se facea vremea buna urcau cu oile la pascut catre Varful Gugu de unde le vine si denumirea de gugulani.
Cateva versuri din piesa lui Achim Nica:

“Gugulan cu car cu mere Si cu frumoasa muiere Ma dusei sa cumpar mere Si cu ochii-s la muiere Gugulanu-i om cu minte El ti-o spune mai inainte “-Eu vand mere, eu vand pere, Dar nu-mi vand a mea muiere”
Se spune ca prin aceste locuri ar fi ingropata comoara lui Scorilo acolo unde cade prima raza de soare prin Buza Nedeii, in ziua solstitiului de vara pe o stanca in spate careia este o pestera, la jumatatea Culmii Nedeii. Greu de crezut, la Srmizegetusa Regia s-a descopreit un vas funerar cu o inscriptie “Decebalus per Scorilo” unii interpreteaza ca inseamna Decebal fiul lui Scorilo, traducerea este Decebal prin Scorilo. Apropo hotelul Scorilo din Poiana Marului care a fost construit in anul 1977 a ajuns astazi in paragina.
Am plecat la ora 9:30, prima parte a drumetiei am urcat prin padure unde zapada nu era chiar atat de mare. Am trecut prin Poiana La Preluci (situata pe la 1120m). Dupa atata efort, am fost rasplatiti cu un peisaj superb cand am iesit in golul alpin in Buza Nedeii la altiudinea de 1515m. Zapada sclipea in soare, in dreapta ne-a intampinat Muntele Mic. In continuare urcarea a devenit mai anevoioasa, stratul de zapada era tot mai mare, avea o pojghita de gheata deasupra care se rupea cateodata sub greutatea noastra, iar noi ne scufundam din cand in cand pana la genunchi, dar a fost distractiv.  In spatele nostru am putut admira Lacul Poiana Marului si in departare Muntii Poiana Rusca. Inca o zi excelenta pentru facut poze cu zapada si cer senin.
Am gasit multe urme de animale in zapada, de iepuri, caprioare, vulpe si lup. Ma bucura nespus aceste lucruri, imi imaginez ca in acesta zona exista viata stiind ca au trecut pe acolo aceste animale. Am sa va arat poze cu urme de vulpe si lup.
Trecem de Varful Poiana Nedeii (1776 metri), in stanga vedem Varful Bloju, Varful Custurii, Saua Iepii si apoi Varful Baicu. Punctul final este Vf Bistricioara (2008 metri) ajunsi aici am avut o mare surpriza,  chiar in farta noastra se inaltau varfurile Caleanu si Brusturu din Tarcu, dupa Valea Suculetului. La ora 15,30 am facut cale intoarsa.

Inainte de a participa la aceste drumetii ma apuca toamna deprimarea cand ma gandeam cat de mult mai este pana la primavara cand incepe sa fie timp frumos. Acum am descoperit ca in orice anotimp poti sa iti petreci intr-un mod placut timpul liber, anul trecut de exemplu am vazut zapada doar sambata atunci cand mergeam in drumetie.